Wednesday, January 26, 2011

All hail king Giorgio


Yesterday i almost cried when i saw the new spring summer 2011 collection of Armani Privè by Giorgio Armani.
An incredible collection from the absolute talent,the pure genius of Giorgio Armani.
The inspirations are precious stones,their cuts,the light they reflect so fabrics become liquid,lightened by movement,faces are embellished by a lace mask full of stones.
Heads are decorated by the hats designed by Philip Treacy.They look like flying saucers and dresses look lightened by electrical discharges.We are in the future.
Dresses have essential but surprising cuts. Borsers are lifted,other dresses are cut in the middle and seem floating around the model.
Colours are those of precious stones:red,blue,acid green,but even grey and sky blue.
This collection is a perfect example of innovation but with supreme elegance,the creation of a genious, king Giorgio, who continues to inspire many others.


Ieri sono rimasta letteralmente a bocca aperta di fronte alla sfilata Armani Privè di Giorgio Armani.
Una collezione incredibile, assolutamente originale,un'opera di quelle che ti fa comprendere cosa sia il talento e l'inossidabile creatività. L'ispirazione sono le pietre preziose e le loro sfaccettature,la luce che riflettono.Così le stoffe diventano liquide,riflettenti, illuminate dai movimenti. Si affacciano alla passerella silhouette incastonate nelle pietre preziose,anche i volti sono preziosi velati da una maschera da schermidrice luccicante.
Le teste sono coperte dai cappelli di Philip Treacy veri e propri dischi volanti ed ecco che i bagliori dei vestiti sembrano scariche elettriche e le linee essenziali degli abiti del futuro.
Gli orli sono sollevati come mossi dal vento o tagliati al centro e sembrano galleggiare intorno alla modella.
I colori sono quelli delle pietre più prezione,blu rosso e verde ma anche grigio e azzurro.
Questa collezione è un perfetto esempio di innovazione e di eleganza estrema,un'opera del talento e della creatività inossidabile di un genio, Re Giorgio, che continua a inspirare molti altri.

No comments: