|
Acne spring 2012 |
|
Acne spring 2012 |
It's an unusual leather skirt the one designed by
Acne for
spring summer 2012. It can be made just cutting out star shapes from your leather skirt and no sewing is required. That's why
leather is a fantastic
diy material: it does not rip off!
E' una gonna originale quella disegnata da Acne per la primavera 2012. Può essere realizzata ritagliando delle stelle dalla vostra gonna in pelle. Non sarà necessario cucire nulla perchè la pelle non sfila e questo la rende una perfetta materia prima per i nostri fashion diy.
è vero la pelle non sfila, ma io ho sempre il super problema: come la cucio la pelle? la mia macchina da cucire anche se grande non credo resista abbastanza!! già con il jeans, nonostante l'ago da jeans, fa un po' di resistenza, immagino con la pelle! :-\ consigli?
ReplyDeleteCiao solidea, hai ragione, la pelle è difficile da cucire. Avrai bisogno dell'ago per la pelle e del filo di nylon resistente, fai delle prove e regola la tensione del filo e poi cuci piano!
ReplyDeleteamazing DIY material!
ReplyDeleteLOVE your thinking!! I usually see black leather skirts and pants at Goodwill for really cheap. What would you use to cut? Maybe exacto knife?? Anyway, sort of like creating your own perforated leather.
ReplyDeletexx
maya
You know what? I just dit a DIY inspired by this, check it out! Thanks for sharing, it's been so useful for me :)
ReplyDeletexxx
Sylvia
www.daretodiy.com