Saturday, September 22, 2012

DIY inspiration from Milano Fashion Week

See through and cut out 

etro, just cavalli, versace,mfw,milano fashion week
Etro - Just Cavalli - Versace

Time for fashion weeks. Get inspired by the coolest looks for spring 2013.

Take a look to Just Cavalli fashion show. You'll discover a contemporary collection for a young cosmopolitan woman. What make this collection so up-to-date is a mix between style and functionality. Clothes are original and easy to wear. The see through shirts are modern and reflect a look that can be considered worldwide cool. I can see a an italian and an american woman both happy to wear this collection.
Get inspiration from the jacket with tulle inserts to update your wardrobe to spring 2013.


Tempo di fashion weeks. Fatevi ispirare dai look più cool per la primavera 2013.


Vi consiglio di guardare lo show di Just Cavalli che ci propone una collezione molto contemporanea per una donna giovane e cosmopolita. Ciò che rende questa collezione così attuale è il mix tra stile e funzionalità. I capi sono speciali ma facili da indossare. Le camicie trasparenti sono chic e moderne e  rispecchiano un look considerato cool a livello mondiale. Credo che una sia una donna italiana che una newyorkese sarebbero felici di indossare questa collezione di Just Cavalli.
Ispiratevi alla giacca con inserti in tulle per aggiornare il vosto guardaroba alla primavera 2013.

 60's and graphical

moschino, fay, mfw,milano fashion week
First from left Moschino - 3 looks from Fay
We're back to the sixthies at Moschino and Fay. They play with graphical effects, vertical lines and black and white contrasts. The color contrast pockets are on almost all Fay's dresses. The pastel colors chosen are all irresistibles, the melon orange is my favorite, energetic and refreshing.


Ispirazione anni sessanta per Moschino e Fay che giocano con effetti grafici, linee verticali, contrasti bianco e nero. Bellissime le tasche e pattine a contrasto, scelte da Fay come filo conduttore della collezione. Tutti irresistibili gli abiti nei toni pastello, impossibile sceglierne solo uno, forse il mio preferito è quello arancio melone, colore estivo e rinfrescante.


Perforated and Laser cut 

richmond, blumarine, just cavalli, mfw,milano fashion week
John Richmond - Blumarine - Just Cavalli
Obtain a modern look with perforated, laser cut fabrics. Use a pair of scissors or an knife over a leather garment.
If you're looking for knitting inspiration check out this beautiful sweater from Just Cavalli with very unusual sleeves.

Stoffe tagliate a laser o effetto intaglio per un look moderno da ottenere con solo con l'uso delle forbici su un capo in pelle.
Le appassionate di maglia apprezzeranno molto il capo in cotone di Just Cavalli leggero e traforato con maniche decisamente insolite!

2 comments:

Unknown said...

good, your writing is very inspiring for me :)
Also visit our website Sepatu Roda Murah Thanks

Anonymous said...

Love the first black dress with the lace up front. Hot!
xx Tanya
http://aciddreamsandsugarhighs.blogspot.com.au/